باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش چهل و دومین جلسه باشگاه | 16 اسفند 1401

گزارش شیدا معینی

آخرین جلسه سال 1401 موسسه پرنده‌نگری و پرنده‌شناسی ایرانیان در تاریخ 16 اسفند، در یک عصر بارانی زیبا برگزار شد. این جلسه ساعت 5 در موسسه ارسباران با حضور اعضا به صورت مجازی و حضوری آغاز گردید. پس از احوالپرسی‌های دوستانه در بخش اول جلسه، خانم سیمین منصوری به مدت بیست دقیقه پیرامون کارگروه کودک و نوجوان صبحت کردند. از مشکلاتی که برای کودکان و نوجونان در رابطه با قطع اینترنت و عدم دسترسی به کلاس‌های مجازی و... داشتند گفته شد و سپس برنامه‌های آینده این کارگروه را عنوان کردند.

ارائه سیمین منصوری

در بخش دوم، آقای سجاد پیشنماز زاده به معرفی پروژه "حلقه گذاری پرندگان" پرداختند. در این گزارش مواردی مانند ابزارها و کاربرد آنها، حلقه‌گذاری‌ها، اندازه و وزن‌گیری پرندگان، شرح داده شد. ایشان در توضیحات خود، خبر همکاری سازمان محیط زیست را با موسسه در راستای پروژه حلقه‌گذاری اعلام کردند. در پایان به سوالات اعضا مجازی و حضوری پاسخ دادند.

در بخش سوم خانم مطهره حکیمی‌نژاد به پروژه امسال «بادخورک‌ها» پرداخت. اولین جمله‌ای که گفتند، رسیدن بادخورک‌ها به ایران بود و خوشحال از اینکه پنج بادخورک را در محل زندگی خود مشاهده کرده‌اند. همچنین به حفاظتی بودن این پروژه اشاره شد. درباره لانه‌هایی که برای بادخورک‌ها در پارک نصب شده و اینکه در آینده چه برنامه‌های حفاظتی جدیدی در پیش است، صحبت شد. پگاه جابری مدیر جدید این پروژه معرفی گردید و در نهایت این بخش هم با پاسخ به سوالات دوستان به اتمام رسید.

در بخش بعدی آقای محمدرضا کشفی پروژه «شمارش بهاره تالش» را معرفی کردند و گزارش مختصری از سفر سال گذشته به این منطقه و بررسی پرندگان مهاجر بهار ارائه دادند. خبر از اجرای این پروژه در روزهای آتی دادند و همچنین به مسیرهای مهاجرتی پرندگان شکاری پرداختند.

حاضران در جلسه باشگاه

در بخش پایانی جلسه، مدیر موسسه، آقای بشیر شریف‌نیا به صحبت با دوستان پرداختند. سوالات اعضا را پاسخ دادند، پروژه‌های حفاظتی را تعریف کرده و از عملکرد موسسه در ارتباط با چنین پروژه‌هایی صحبت کردند. زمان از 7 هم گذشت و تا ساعت 7 و 20 دقیقه دوستان حضوری و مجازی در کنار هم اوقات خوشی را سپری کردیم.

امید به آنکه در جلسات آتی سال جدید، دستاورد پروژه‌های تعریف شده را ارائه دهیم و از یکدیگر بیاموزیم.

ضمن تشکر از موسسه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری ایرانیان و همچنین موسسه ارسباران که فرصت برگزاری این دورهمی را در کلاس و حیاط زیبایشان که آن روز با صدای باران و بلبل خرماها و گنجشکان و دیگر پرندگان دلنشین کرده بود، در اختیار ما قرار دادند.


تاریخ ارسال: 1401/12/17
نظرات شما:
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد