باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

حضور باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران | 20 و 21 بهمن 1401

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان حضور موسسه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری ایرانیان (باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان) در نمایشگاه گردشگری امسال برای دو روز پایانی نمایشگاه فراهم شد. پشتیبانی کمیته ملی طبیعت‌گردی از سمن‌ها و موسسسات غیر دولتی فعال در زمینه‌ گردشگری باعث دلگرمی ما جهت حضور در این رویداد بود. به همین منظور بخشی از غرفه اکوتوریسم و گردشگری حیات وحش واقع در طبقه دوم سالن خلیج فارس برای حضور ما در نظر گرفته شد. مدت زمان نمایشگاه امسال چهار روز و دو روز پایانی آن با تعطیلات آخر هفته مقارن گشته بود که در این مدت احتمال حضور تعداد بیشتر بازدیدکننده نسبت به دو روز اول نمایشگاه وجود داشت و خوشبختانه ما نیز توانستیم از این فرصت استفاده نماییم.

عکس دسته جمعی نمایشگاه

اعضای باشگاه در کنار دکتر صیاد شیخی، مدیر گروه تنوع زیستی ایران

طی این دو روز سعی کردیم با ارتباط مستقیم با مردم و برخی از مسئولین و متخصصان، بتوانیم نقش خود را در ترویج پرنده‌نگری به عنوان یکی از ابزارهای حفاظت از پرندگان ایفا کنیم. خوشبختانه تعدادی از اعضای باشگاه نیز به صورت داوطلبانه در طی این مدت با حضور در غرفه به ارائه توضیح در مورد پرنده‌نگری پرداختند و با معرفی تجهیزات پرنده‌نگری مانند دوربین دوچشمی و تلسکوپ پرنده‌نگری و ارائه‌ توضیح در مورد کتاب‌های شناسایی میدانی پرندگان، به سوالات بازدیدکنندگان نیز پاسخ دادند.

جهت معرفی فعالیت‌های باشگاه به بازدیدکنندگان، از تبلیغات محیطی استفاده شد و با توجه به دغدغه‌های محیط زیستی موسسه، پخش بروشور به تعداد محدود و تنها بین علاقه‌مندان صورت پذیرفت. مسئولان موسسه نیز ضمن دیدار با برخی از صاحب‌نظران این حوزه، به تبادل نظر در زمینه همکاری‌های مشترک پرداختند.

رضا علی اصل

حضور آقای رضا علی اصل (سمت راست)، عضو باشگاه و هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران

در پایان مراتب قدردانی خود را از مسئولان و کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین عزیزان کمیته ملی طبیعت گردی، مخصوصا عضو ارزشمند باشگاه، جناب آقای رضا علی‌اصل اعلام می‌داریم.

همواره امیدواریم با شناخت صحیح مردم از پرنده‌نگری، به تدریج و در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد جامعه‌ای آگاه به ارزش‌های محیط زیست و زیستمندان آن از جمله پرندگان باشیم تا بتوانیم آن‌ها را برای نسل‌های بعدی نیز حفظ نماییم.

 


تاریخ ارسال: 1401/11/24
نظرات شما:
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد