باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش چهل و یکمین جلسه باشگاه | 25 بهمن 1401

تهیه گزارش: محمد مهدی فرهوش

در تاریخ 25 بهمن 1401 بعد از مدت‌ها تصمیم گرفتیم دورهمی دوستانه با مساعدت و میزبانی موسسه ارسباران برگزار کنیم. این دورهمی که چهل و یکمین جلسه ماهانه باشگاه پرندگان ایرانیان بود، درساعت 17:30شروع به کار کرد.

در ابتدا آقای محمدرضا کشفی گزارشی از پروژه شکاری‌های مهاجر در استان‌های گلستان و مازندران ارائه دادند و برای ما از دستاوردها و تجربیاتشان در مدت شمارش و پایش پرندگان شکاری که در دو حوزه شرق و غرب دریای کاسپین داشتند، گفتند. در این گزارش مطالبی درباره سفر آموزشی برگزار شده در حین شمارش پرندگان شکاری (منطقه کردکوی استان گلستان)، شناسایی و شمارش پرنده‌های شکاری در دو حوزه مورد مطالعه و توضیحاتی در مورد اهداف و آینده پروژه شمارش پرنده‌های شکاری ارائه دادند.

 گزارش پروژه هیرکان

گزارش پروژه هیرکان توسط محمدرضا کشفی

در ادامه آقای ابراهیم شکوهی به گزارش سفر 10 روزه پرنده‌نگری در استان هرمزگان پرداختند. این گزارش در دو بخش آماده شده بود  که در این جلسه بخش اول آن ارائه شد. در این ارائه، مسیر رسیدن به مقصدهای پرنده‌نگری مورد نظر گفته شد. در این سفر به مناطقی مانند: خورآذینی، میناب، تیاب، ساحل بندرعباس و منطقه راونگ اشاره شد و پرنده‌های هدف مشاهده شدند.

علاوه بر این، در این جلسه خانم پگاه جابری درباره دور جدید پروژه بادخورک‌ها صحبت کردند. در ابتدا گزارشی درباره مطالعات گذشته خود ارائه دادند، اهداف پروژه را مرور کردند، نحوه مهاجرت و رفتار بادخورک‌ها و همچنین نیازمندی‌های این پروژه را برای سرشماری بادخورک‌ها در شهر در طول دو فصل بهار و تابستان بیان کردند.  

در بخش پایانی این جلسه، معرفی پروژه حفاظت از جغد گوش‌دراز را داشتیم که توسط مدیر پروژه، آقای سجاد پیشنماززاده ارائه شد. در این بخش به توضیحات اولیه در ارتباط با خانواده جغدها، نبود اطلاعات کافی درباره این خانواده از پرنده‌ها، چرایی انتخاب جغد گوش دراز به عنوان گونه هدف مورد مطالعه و حفاظت از آن، انتخاب منطقه عملیاتی برای رصد پرنده و در نهایت تعیین اهداف و سرفصل‌های این پروژه پرداختند.

 پروژه جغد گوش دراز

معرفی پروژه حفاظت از جغد گوش دراز توسط سجاد پیشنماززاده

در انتها از همه عزیزانی که در این جلسه ما را همراهی کردند و همچنین از موسسه ارسباران برای در اختیار دادن فضای مناسب ارائه، تشکر و قدردانی می‌کنیم.


تاریخ ارسال: 1401/11/29
نظرات شما:
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد