باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش چهل و سومین جلسه دورهمی باشگاه (مجازی) | 22 فروردین 1402

گزارش: پریسا شوکتی

اولین جلسه سال 1402 موسسه پرنده‌نگری و پرنده‌شناسی ایرانیان در تاریخ 22 فروردین، به صورت مجازی در محیط اسکای روم برگزار شد. این جلسه که ابتدا بنا بود مانند چند جلسه اخیر به شکل حضوری در موسسه ارسباران تشکیل شود، به علت تقارن با ماه رمضان و زمان افطار و به درخواست شرکت‌کنندگان، به صورت آنلاین برگزار و راس ساعت 19 با حضور اعضا از شهرهای مختلف آغاز شد.

در ابتدای جلسه، خانم سارا عرب چند دقیقه‌ای درخصوص روز جهانی پرندگان مهاجر (23 اردیبهشت) و رویداد جهانی Big Day صحبت کردند و توضبحاتی درباره نحوه شرکت در این رویداد ارائه نمودند. با توجه به اینکه باشگاه برنامه‌های یکروزه و چندروزه متنوعی برای این روز ترتیب خواهد داد، همه اعضا می‌توانند با شرکت در این برنامه‌ها یا حتی به صورت انفرادی مشاهدات خود را همانند سال‌های گذشته با باشگاه به اشتراک بگذارند.

در بخش دوم، مدیر موسسه، آقای بشیر شریف‌نیا گزارشی از عملکرد باشگاه در سال 1401 ارائه دادند و فعالیت‌های هر یک از کارگروه‌ها در سال گذشته را تشریح نمودند. این کارگروه‌ها شامل سفر، آموزش، کودک و نوجوان، حفاظت و محتوا می‌شد که آمارهای مربوط به هر بخش اعلام شد. همچنین درباره برنامه‌ها و اهداف باشگاه در سال جاری به صورت اجمالی توضیحاتی داده شد که علاوه بر تلاش برای بهبود کیفیت خدمات، تمرکز تا حد زیادی بر نقش اعضا در تمامی عرصه‌های فعالیت باشگاه و گسترش دامنه مخاطبان خواهد بود.

در ادامه حاضرین در جلسه بیننده و شنونده معرفی جذاب آقای مرتضی کشاورز درباره ظرفیت‌های پرنده‌نگری در استان خراسان بودند. ایشان که از اعضای باشگاه هستند، علاوه بر پرنده‌نگری در عرصه‌های کوهنوردی، غارنوردی و عکاسی هم فعالیت دارند و توضیحات و تجارب ایشان از ظرفیت‌های استان محل سکونتشان بی‌شک برای باشگاه بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود.

مرتضی کشاورز و پرنده‌نگری در خراسان

در بخش بعدی آقای علیرضا کیانی‌نژاد از تجربه حضور خود در برنامه نیم‌روزه پرنده‌نگری در اطراف رودخانه و سد نمرود صحبت کردند. در این برنامه که گونه کمتر رکورد شده سهره مغولی مشاهده شده، بنا به اذعان ایشان و سایر شرکنندگان این مشاهده به لطف حضور، راهنمایی و تجربه حرفه‌ای لیدر برنامه، آقای محمدرضا کشفی صورت گرفته بود. در ادامه همین بخش با توجه به عدم حضور ایشان به طور موقت در فعالیت‌های باشگاه، آقای شریف‌نیا پس از صحبت‌های آقای کشفی از زحمات و خدمات ایشان قدردانی نمودند، هرچند که تقدیر رسمی و درخور ایشان به جلسه‌ای حضوری در آینده موکول شد.

علیرضا کیانی نژاد و سهره مغولی

در بخش آخر، خانم پریسا شوکتی به عنوان مسئول جدید کارگروه سفر باشگاه، جایگزین آقای کشفی معرفی شدند و ایشان پس از شرح مختصری از سابقه فعالیت‌ها و حضور خود در باشگاه، به اعلام برنامه سفرهای بهار باشگاه همراه با معرفی و توضیحی کوتاه درباره هر کدام از برنامه ها پرداختند. ایشان همچنین آمادگی خود را برای دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادها خصوصا درباره مقاصد جدید سفرهای پرنده‌نگری اعلام کردند.

و در نهایت آقای شریف‌نیا به سوالات اعضا و شرکت کنندگان پاسخ دادند و جلسه در ساعت 21 به اتمام رسید. در پایان از قدردان همراهی و حضور همه عزیزان هستیم و امیدواریم از این جلسه بهره کافی را برده باشند.

 


تاریخ ارسال: 1402/01/26
نظرات شما:
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد