باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش دورهمی در پارک لاله به مناسبت روز جهانی بادخورک | 17 خرداد 1401

تهیه گزارش: ابراهیم شکوهی

عصر روز 17 خرداد مطابق با 7 ژوئن به بهانه‌ روز جهانی بادخورک‌‌ها، برای مشاهده بادخورک‌های معمولی و صحبت در مورد سایر بادخورک‌های ایران برنامه‌ دوستانه‌ای را در پارک لاله تدارک دیدیم. ابتدا قرارمان به دلیل وزش باد بسیار شدید و گرد و خاک یک ساعت به تاخیر افتاد و به ساعت 19 موکول شد. با فروکش کردن غبار کم کم سر و کله‌ بادخورک‌های معمولی که در شهر تهران جوجه‌آوری دارند و در این موقع از سال جوجه‌های آن‌ها از تخم درآمده وآماده پرواز هستند، پیدا شد.

بادخورک ها

بادخورک‌ها در آسمان - عکس از ابراهیم شکوهی

ما هم در کنار آب‌نمای اصلی پارک که در این ساعت خاموش بود جمع شدیم و منتظر پایین آمدن بادخورک‌ها و دیدن لحظه‌ آب خوردن آن‌ها شدیم که خوشبختانه موفق شدیم این لحظه‌ زیبا را ببینیم. بادخورک‌ها با سرعت زیاد از روز آبرد می‌شوند و تنها لحظه‌ای خود را به سطح آب نزدیک می‌کنند و دهان خود را بازکرده و از سطح آب کمی آب بر می‌دارند و دوباره با همان سرعت اوج گرفته و به پرواز خود ادامه می‌دهند. با توجه به مناسب شدن وضع هوا توانستیم در همان محدوده‌ پارک بیش از 100 بادخورک را مشاهده کنیم که بسیار خوشحال‌کننده بود.

گروه در حال عکاسی از بادخورک ها

سپس عکس‌هایی به یادگار به مناسبت روز جهانی بادخورک گرفتیم و به گپ و گفت در مورد بادخورک‌های ایران پرداختیم و تا تاریک شدن هوا به گفتگوی خود ادامه دادیم.

گفتگو درباره بادخورک ها

در پایان نیز با صرف بستنی به برنامه پایان دادیم و به امید روزهایی بهتر برای بادخورک‌ها پارک لاله را ترک کردیم.

عکس دسته جمعی دورهمی بادخورک

 

شرکت‌کنندگان در برنامه:


تاریخ ارسال: 1401/03/22
نظرات شما:
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد