باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش سیزدهمین تور پرنده نگری پارک شهر 95/02/23

سیزدهمین تور پرنده نگری پارک شهر که به صورت رایگان با همکاری باشگاه ایرانیان، موسسه آوای ارسباران و البته استفاده از امکانات ارزشمندی که شهرداری منطقه 12 در پارک شهر با عنوان "سایت پرنده نگری پارک شهر" ایجاد کرده است در تاریخ 95/02/23 برگزار گردید. در این تور 12 نفر به عنوان مهمان تور، خانم سارا عرب به عنوان لیدر برنامه از سوی باشگاه و کارشناس پرنده نگری پارک شهر و همچنین آقای سید حامد موسوی به عنوان کارشناسان پرنده نگری از سوی باشگاه پرنده نگری ایرانیان نیز حضور داشتند.

این برنامه که همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر برگزار گردید میزبان تعدادی از عکاسان عزیز نیز بود. 

 لیست پرندگانی که در این تور رکورد شدند به شرح زیر می باشد:

1- چرخ ریسک بزرگ (Great Tit)

2- سار (Starling)

3- شاه طوطی (Alexandrine Parakeet)

4-طوطی طوق صورتی (Ring necked Parakeet)

5- کبوتر چاهی (Rock Dove)

6- بلبل خرما (White-eared Bulbul)

7- گنجشک درختی (Tree sparrow)

8- گنجشک خانگی (House Sparrow)

9- مینا (Mynah)

10- کلاغ زاغی (Magpie)

11- کلاغ ابلق (Hooded Crow)

12- قمری خانگی (Laughing Dove)

13- سسک بیدی (Willow Warbler)

14- بادخورک معمولی (Common swift) 

15- دم جنبانک ابلق (White Wagtail)

16- مگس گیر راه راه (Spotted flycatcher)

17- سهره گلی (Common Rosefinch)

18- پری شاهرخ (Golden Oriol) 

دعوت می کنیم تصاویری از تور فوق را مشاهده فرمایید:

 

طوطی طوق صورتی- عکس از سید حامد موسوی

بلبل خرما- عکس از رضا مصطفوی

دوستان در حال عکاسی از پری شاهرخ

تصویر ثبت شده از پری شاهرخ در لابلای شاخ و برگ ها- عکس از سید حامد موسوی

شاه طوطی- عکس از سید حامد موسوی

قمری خانگی- عکس از رضا مصطفوی


تاریخ ارسال: 1395/02/23
نظرات شما:
1395/02/25 
سلام این اولین تجربه من در یک بازدید تخصصی پرنده نگری بود و واقعا فراتر از انتظار من بود. وجود پرندگان متنوع که حتی قبل از این نام بعضی ها رو هم نشنیده بودم و دقت در آواز و نحوه زندگی اونها برام خیلی جالب بود. وجود لیدرهای مجرب و صمیمی با اطلاعات خوب و کامل برای هر پرنده باعث شد که اطلاعات پرنده نگری حاضرین بیشتر شده و از دیدن پرنده ها و شنیدن آوای اونها لذت ببرند. وجود سایت پرنده نگری در پارک شهر به راستی یک غنیمت برای دوستداران محیط زیست به خصوص حوزه پرنده نگری می تونه باشه و با وجود متحصصین و راهنماهای خوبی مثل سرکار خانم عرب و جناب مهندس موسوی مطمئنا هر بازدید پرنده نگری یک خاطره خوب و به یاد موندنی هستش.امیدوارم مسئولین مربوطه همونطور که این گام مثبت و کاربردی رو تو پارک شهر برداشتند به زودی شاهد ادامه این حرکت خوب در پارکهای دیگه باشیم تا علاوه بر ایجاد یک فرصت تفریحی و علمی برای شهروندان تهرانی شاهد افزایش آگاهی عمومی در رابطه با حفظ محیط زیست و پرندگان باشیم. نکته مثبت دیگه ای که تو این بازدید بود اهدا کتاب پرندگان پارک شهر از سوی مدیریت پارک به بازدیدکننده ها بود که جای تقدیر و تشکر داشت و از مدیریت پارک و لیدرهای خوبمون کمال تشکر رو دارم همچنین وجود دوربینهای دو چشمی خوب موجود در سایت پرنده نگری پارک شهر باعث شد که حاضرین بدون مشکل بتونند بازدید خوبی داشته باشند.آشنایی با دوستان بزرگواری که هم سلیقه بودند و در حوزه پرنده نگری و محیط زیست علاقه مند و فعال بودند از نکات مثبت دیگه ای بود که تو این بازدید نصیب من شد. با تشکر مجدد از سرکار خانم عرب و مهندس موسوی و همچنین مدیریت محترم پارک شهر ، باشگاه پرنده نگری ایرانیان و موسسه آوای ارسباران به این عزیزان دستمریزاد گفته و امیدوارم شاهد این حرکت زیبا و مثبت در بقیه نقاط شهر تهران و ایران عزیزمون باشیم. با سپاس فراوان

1395/02/25  بهزاد بادامي
با عرض سلام و خسته نباشي خدمت اعضاي باشگاه پرنده نگري و تشكر بابت زحمات و راهنمايي هاي مسؤلين محترم ... أميدوارم أين تورها ادامه پايدار بأشد ... با تشكر . بهزادبادامي ٢٦/٢/٩٥

1395/02/26  ریحانه کیانی
سلام خسته نباشید خدمت دوستان عزیز تور عالی من خیلی تجربه در باره پرنده های کسب کردم ممنون از خانم عرب

1395/02/29  ناهيد نبيان
با سلام وتشكر از زحمات خانم عرب عزيز و آقاي مهندس موسوي كه صميمانه دانسته هاي خود را به صورت ديداري ( دوربين چشمي) ، شنيداري و معرفي كتابهاي ارزشمند در اين حوزه در اختيار علاقه مندان قرار مي دهند بگونه اي كه ديد و نگرش جديدي را نسبت به پرنده هاي اطرافمان كه هميشه به دليل مشغله هاي ذهني وفكري ناديده گرفته شده است را بيدار مينمايند ممنونم و خسته نباشيد.

1395/03/04 
با سلام وتشكر از زحمات خانم عرب عزيز و آقاي مهندس موسوي كه صميمانه دانسته هاي خود را به صورت ديداري ( دوربين چشمي) ، شنيداري و معرفي كتابهاي ارزشمند در اين حوزه در اختيار علاقه مندان قرار مي دهند بگونه اي كه ديد و نگرش جديدي را نسبت به پرنده هاي اطرافمان كه هميشه به دليل مشغله هاي ذهني وفكري ناديده گرفته شده است را بيدار مينمايند ممنونم و خسته نباشيد.

ارسال نظر

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد