باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

سارا عرب

سارا عربسارا عرب

سارا متولد 5 دی 1364 دارای مدرک تحصیلی صنایع دستی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر. به سفر، جستجوگری در طبیعت و کسب دانش در این حوزه علاقه مند بود بنابرین در سال 1392 با گذراندن دوره اکوتوریسم (راهنمایان طبیعت گردی)به عنوان راهنما در صنعت گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد. 

   او به دلیل علاقه اش به حیات وحش و به ویژه پرندگان، دوره چهارم راهنمایان تخصصی پرنده نگری را نیز در سال 93 گذراند تا علاوه بر ارتقاء دانش خود در زمینه پرندگان وحشی رسماً به عنوان یک راهنمای تخصصی پرنده نگری فعالیت داشته باشد. وی از آن سال تا کنون راهنمای پرنده نگری در سایت پرنده نگری پارک شهر تهران است. او همچنین به حوزه کودکان  علاقه مند است و در این زمینه هم دوره هایی گذرانده و فعالیت هایی در زمینه پرنده نگری برای کودکان داشته است. 

   سارا می گوید: «در زمان شروع فعالیت ما باشگاهی و یا جمعی که بتوان در آن تبادل اطلاعات و سفر صورت بگیرد به صورت جدی وجود نداشت. شبکه های مجازی هم به شدت امروز فعال نبودند. با هم دوره ای های پرنده نگری تصمیم گرفتیم خودمان شروع کنیم و باشگاهی راه اندازی کنیم تا پیوند دهنده علاقمندان به پرنده نگری باشد و این تفریح جذاب را خیلی ساده بین علاقمندان به طبیعت و حیات وحش مثل خودمان ترویج دهیم تا با آشنایی بیشتر آنها و درک لذت تماشای پرندگان آزاد، در حفاظت و دوستی با پرندگان تلاشی کرده باشیم. هر بار که ذوق و شعف کسی را از تماشای پرنده ای میبینم خودم هم هیجان زده میشم و انرژی می گیرم.

فعالیت های داوطبانه با باشگاه

همچنین او در کارگروه های زیر حضور داشته و به طور داوطلبانه با باشگاه همکاری می نماید:

  • کارگروه تدوین محتوی و هیات تحریریه
  • کارگروه کودک و نوجوان

سوابق حرفه ای در حیطه پرنده نگری

  • راهنمای رسمی طبیعت گردی از وزارت گردشگری
  • کارشناس پرنده نگری پارک شهر
  • دانش آموخته دوره های خلاقیت و فکرپروری کودکان به شیوه فبک

 

نگاشته های سارا:


برای اطلاعات بیشتر به صفحه خانم سارا عرب در باشگاه پرنده نگری ایرانیان مراجعه فرمایید.


تاریخ ارسال: 1399/02/25
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد