باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

پرنده نگری با کودکان

چطور لذت پرنده نگری با کودکان را کشف کنیم؟

این روزها کودکان در قیاس با گذشته، کمتر وقت خود را در طبیعت می گذرانند، کمتر از گذشته فعالیت های خارج از خانه را انجام می دهند. گاهی به خاطر کمبود فضاهای طبیعی در محل زندگی، گاهی به خاطر والدین محتاط و شاید به خاطر دسترسی به فضاهای مجازی و اینترنت و نتیجه مشخص است ارتباط کمتر به طبیعت و میل کمتر به آن در کودکان افزایش می یابد.

پرنده نگری برای کودکان راهی برای کشف حس کنجکاوی و طبیعت دوستی است. با کمک به کودکان در شناخت پرندگان اطرافشان نه تنها آنها را به دوستی با طبیعت سوق می دهیم بلکه حس جستجوگری آنها را فعال می کنیم. پرنده نگری نه تنها برای آنها یادگیری به همراه دارد بلکه تفریحی است که می توانند در طول زندگی از آن لذت ببرند.

 

پرنده نگری کودکان


چطور شروع کنیم؟

پرندگان یکی از بهترین موجودات برای نزدیکی کودکان به طبیعت هستند، چرا که در همه جا یافت می شوند. صدای قار قار کلاغ ها، صدای گنجشک ها، صدای بادخورک ها در فصل بهار که حتی از پشت پنجره خانه هم دیده و شنیده می شوند می توانند شروع خوبی برای کودکان باشد. اگر باغ و باغچه داشته باشید که حتما پرندگان بیشتری را می توانید بیابید ولی اگر هم دسترسی به باغ و باغچه نیست از پشت پنجره می توانید کودکان را ترغیب به یافتن پرندگان و شنیدن صدای آنها کنید. پارک ها هم فضاهای خوب و مناسبی هستند. ساعاتی قدم زدن در پارک با کودکان و دقت در پیدا کردن پرندگان می تواند مفید باشد. برای شروع همچنین می توانید عضو باشگاه پرنده نگری شوید.


پرنده نگری کودکان


کجا برویم؟

لازم نیست خیلی مسافت زیادی را طی کنیم. اگر در نزدیکی شما پارکی وجود دارد همانجا می تواند مکان مناسبی برای جستجوی پرندگان باشد. در اغلب پارک ها دریاچه هم وجود دارد می توانیدآنجا را هم جستجو کنید. اگر در نزدیکی محل زندگیتان تالاب یا دریاچه هست در آنجا هم می توانید گونه های نظیر کاکایی ها، اردک ها و حواصیل ها را مشاهده کنید.

 

تجهیزات

کار با دوربین دو چشمی در ابتدا برای کوچک ترها ممکن است کمی دشوار باشد. در طبیعت و پرنده نگری با کودکان سعی کنید رفتار پرندگان را تماشا کنید و شناسایی دقیق گونه ها را به بعد موکول کنید.

یادمان باشد در طبیعت، مهم بچه ها هستند. تماشای کودکان در حالیکه در طبیعت در حال جستجوی پرندگان هستند واقعا جذاب و دیدنی است. به یاد داشته باشیم پرنده نگری یک فعالیت گروهی است. می توانیم با بچه ها و همسایه ها همراه شویم و روز زیبایی را برای کودکان بیافرینیم. این گونه می توانیم به نسل آینده برای حفاظت از حیوانات و طبیعت امیدوار باشیم.

ترجمه و تدوین: سارا عرب

منبع:

https://www.birds.cornell.edu/k12/starting-a-bird-club/

https://www.birdsandblooms.com/birding/birding-basics/introduce-kids-birding/

 

 تورهای برگزار شده باشگاه برای کودکان را در اینجا و اینجا ببینید.

 

 


تاریخ ارسال: 1399/08/06
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد