باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش جلسه ۳۵ ام باشگاه پرنده نگری ایرانیان

سی وپنجمین جلسه باشگاه در تاریخ 1398/8/19 در موسسه ارسباران برگزار گردید. در این جلسه در حدود 30 نفر از اعضای باشگاه و مهمانان شرکت کردند.

در ابتدا، در راستای جلسات قبل، بخش پایانی بیماری‌های مشترک بین پرندگان و انسان توسط آقای دکتر محتشمی ارائه شد. در این بخش، بیشتر بر روی بیماری های ناشی از ویروس ها به خصوص آنفلانزای پرندگان صحبت شد. نکته مهم در این ارتباط،‌شیوع این بیماری در فصل مهاجرت پرندگان است. به خصوص با شکار پرندگان در این فصل، احتمال شیوع این بیماری بسیار بالا می رود.

در بخش دوم آقای فرشید صمیمی گزارشی از سفر گاوبانگی که در تاریخ 3 مهر 1398 برگزار گردید، ارائه کردند. نکته جالب در این سفر دیدن حیات وحش متنوعی مانند مرال، پلنگ،خرس و.. علاوه بر پرندگان منطقه  مانند چرخ ریسک هیرکانی بود. گزارش این سفر جذاب را می توانید در این لینک مطالعه کنید.

در ادامه آقای پرهام بیحقی- خزنده شناس موسسه خزنده شناسی پارس- بحثی در ارتباط با خطرات احتمالی در برخورد با خزندگان و دوزیستان در طبیعت ارائه کردند که حاوی نکات بسیار آموزنده‌ای برای هر طبیعت گردی بود.

دربخش چهارم آقای رامین محمدی گزارشی از سفر ترکمن صحرا ارائه کردند. این سفر در تاریخ 98/7/25 با هدف دیدن پرندگان مهاجر و شکاری برگزار گردید. نکته ناراحت کننده در این سفر مشاهده اسیر کردن بسیاری از پرندگان شکاری برای فروش بود که متاسفانه باعث شده بود تا دیدن آزاد این پرندگان در این منطقه دشوار شود. البته نکته مثبت این سفر آموزش حداقلی مردم بومی و نشان دادن اهمیت موضوع پرنده نگری بود تا مردم منطقه به اهمیت حفظ حیات وحش منطقه و جذب توریسم پی ببرند. از نکات جالب دیگر این سفر دیدن جغد انبار و داستان امیدوار کننده این مشاهده بود. گزارش این سفر را در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.

در بخش پایانی، آقای احسان طالبی در ادامه بحثهای شناسایی پرندگان شکاری که در جلسات قبل ارائه شده بود، نکات شناسایی کورکور سیاه و زیرگونه‌های آن را بیان کردند

در نهایت پس از پذیرایی از شرکت کنندگان و گپ و گفت آنها بایکدیگر، با یک عکس دسته جمعی جلسه 35 ام باشگاه پرنده‌‌ نگری ایرانیان پایان یافت.

برای دیدن گزارش به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید


تاریخ ارسال: 1398/08/25
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد