باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

سعید حیدری

سعید حیدریسعید حیدری سورشجانی

متولد 1362 در شهرکرد، کارشناس پژوهشی شاغل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم. از سال 1395 با عکاسی و ژانر حیات وحش کار رو شروع کردم. علاقه به حیوانات و به‌خصوص پرندگان و محیط زیست من رو به این ژانر علاقه‌مند کرد. به طور کلی وقتی از پرندگان و طبیعت عکاسی می‌کردم و اون عکس‌ها رو در اوقات فراغتم مرور می‌کردم، لذت می‌بردم و کم‌کم با عکاسان حیات وحش استان و کشور ارتباط برقرار کردم و این ژانر رو به صورت تخصصی‌تر از قبل دنبال کردم.
من بیشتر در عکاسی پرندگان کوچک، زیباشناختی و تنوع رنگ را مدنظر قرار می‌دهم، اما در عکاسی از پرندگان شکاری و گوشتخواران، القای حس شکوه، اقتدار و ابهت جاندار به مخاطب را در نظر می‌گیرم.
من کوه و تالاب را برای عکاسی دوست دارم و خوب مسلما، هر کدام فصل به‌خصوصی برای عکاسی دارند و برنامه‌ریزی خاص خود را می‌طلبند. کلا از ابتدا به صورت انفرادی عکاسی می‌کردم، به دلیل اینکه معتقدم هر چه کومه عکاسی کوچک‌تر باشد، بهتر است. از طرفی، اعتقاد دارم کسی مثل خودم نمی‌تواند در مدت طولانی بی حرکت بماند و حرکات اضافی انجام ندهد.
فصول زمستان و بهار رو برای عکاسی‌کردن بیشتر دوست دارم. در بین پرندگان هم به عقاب طلایی، عقاب دریایی دم‌سفید، ماهی‌خورک و طرقه کوهی و در بین پستانداران، به گروه سگ‌سانان وحشی و بالاخص گرگ‌ها علاقمندم. دلیل علاقه‌ام نیز شکوه و زیبایی این موجودات است.


تاریخ ارسال: 1402/05/10
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد