باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش برنامه پرنده نگری در پارک پلیس (ویژه کودکان و نوجوانان) 12 آذر 1400

گزارش برنامه پرنده نگری در پارک پلیس/ ویژه کودکان و نو جوانان 12 آذر 1400

برنامه با جمع شدن بچه ها و والدین در ساعت 9:15 با معرفی بچه ها شروع شد. هوای آفتابی و پاییزی زیبایی بود. پس از معرفی و آشنایی با یکدیگر برنامه را به سمت شمال پارک شروع کردیم. در ابتدا چند گنجشک خانگی، سار و چرخریسک بزرگ نظرمان را به خود جلب کرد. بعد از تماشای آن ها و جستجوی تصاویر در کتاب راهنما یکی دیگر از بچه ها چیف چاف را پیدا کرد و برای دیدنش چند دقیقه ای ایستادیم تا همه بچه ها رفتار این پرنده کوچک را ببینند.

 

 پرنده نگری کودکان

از پل هوایی به سمت دیگر پارک رفتیم. دیدن برخی از پرنده ها از بالا حس جالبی داشت. سار، گنجشک خانگی و دم جنبانک ابلق را از آن بالا تماشا کردیم. در ادامه در نقطه ای از پارک کمی ایستادیم تا با تلسکوپ پرندگانی که روی زمین دنبال غذا بودند را تماشا کنیم. مسیر را ادامه دادیم. در جایی بچه ها کمی استراحت کردند و به بحث در مورد گونه هایی که دیدند و یادداشت گونه ها پرداختند.

 پرنده نگری کودکان

در همین لحظه به طور اتفاقی استاد بختیاری را به همراه دوربین عکاسیشان دیدیم. بعضی از بچه ها با ایشان گفتگو کردند و از دیدن ایشان بسیار خوشحال شدیم.

 

 پرنده نگری کودکان

مینا و زاغی گونه ای بود که در آنجا مشاهده کردیم. مسیر را به سمت محل قرار اولیه ادامه دادیم. ساعت 11 بود و برنامه دیگر به پایان خود نزدیک می شد. دوستانی در میان راه خداحافظی کردند و جدا شدند. در پایان پرواز دسته بزرگ کبوترهای چاهی زینت بخش این روز زیبای پاییزی بود.

 پرنده نگری کودکان

گونه های مشاهده شده:

سار
مینا
بلبل خرما
چرخریسک بزرگ
چیف چاف
کبوتر چاهی
کلاغ ابلق
زاغی
دم جنبانک ابلق
سهره جنگلی
گنجشک خانگی

شرکت کنندگان این برنامه: سارا عرب، زهرا قیامی، سارینا صفری، مهدی پایمرد، محیا تسلیمی، پرنیان فرخنده، مریم خیراله پور، روشا کمالی

 


تاریخ ارسال: 1400/09/15
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد