باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

تایید مشاهده سسک ابرو زرد پس از 40 سال در تهران

در تاریخ 29 بهمن 1394پرنده ای از خانواده سسکیان توسط آقای قاسم چابک، از اعضای باشگاه پرنده نگری ایرانیان، در مجموعه تاریخی- فرهنگی کاخ سعد آباد مشاهده و عکاسی شد که پس از بررسی های به عمل آمده و مشورت با صاحبنظران داخل و خارج کشور، این گونه "سسک ابرو زرد" تشخیص داده شد. همچنین با اعلام خانم سارا عرب،یکی دیگر از اعضای باشگاه پرده نگری ایرانیان، مبنی بر مشاهده پرنده ای مشابه در 30 آذر سال 1393 در پارک شهر و ارائه عکس ثبت شده از آن پرنده، حضور سسک ابرو زرد به عنوان یکی از پرندگان مهاجر عبوری از شهر تهران توسط کمیته ثبت پرندگان ایران Iran Bird Records Committee تقریباً قطعی اعلام و این پرنده به گونه های شهر تهران اضافه گردید. لازم به ذکر است آخرین مشاهده ثبت شده از این گونه به تاریخ 27 نوامبر 1975 باز می گردد.

سسک ابرو زرد با نام انگلیسی: Yellow-browed Warbler و نام علمی:  Phylloscopus inornatus پرنده ای از خانواده سسکیان و کمیاب و کمتر مشاهده شده می باشد و به نظر می رسد وضعیت حضور این گونه در ایران جای تحقیق و بررسی بیشتری دارد. لذا از تمامی پرنده نگران و عکاسان پرندگان خواهشمند است ضمن بررسی مشاهدات و عکسهای آرشیو خود جهت تکمیل اطلاعات زیستی و مهاجرتی این پرنده، نسبت به مشاهده آن حساس باشند.

عکس های عکاسی شده توسط آقای قاسم چابک:

 

 

 

پرنده عکاسی شده توسط خانم سارا عرب در تاریخ 93/09/30 در پارک شهر تهران که به احتمال زیاد همان گونه سسک ابرو زرد می باشد:


تاریخ ارسال: 1394/12/08
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد