باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش پنجاهمین تور ترویجی پارک شهر 98/05/10

پنجاهمین تور پرنده نگری ترویجی در پارک شهر به طور رایگان توسط باشگاه پرنده نگری ایرانیان و البته استفاده از امکانات ارزشمندی که شهرداری منطقه 12 در پارک شهر با عنوان "سایت پرنده نگری پارک شهر" ایجاد کرده است در تاریخ پنج شنبه 98/05/10 برگزار گردید. در این تور 19 نفر به عنوان مهمان تور، خانم سارا عرب به عنوان کارشناس پرنده نگری پارک شهر و همچنین آقای حامد موسوی به عنوان کارشناس پرنده نگری از سوی باشگاه پرنده نگری ایرانیان حضور داشتند. 

برنامه ساعت 8 صبح با معرفی دوستان آغاز و پس از گشت زنی در زون های گوناگون پارک در ساعت 10 به پایان رسید. 

گونه هدف در این برنامه «پیغو کوچک» بود که خوشبختانه گروه موفق به دیدن آن گردید. اگرچه در این فصل حضور پرندگان از نظر تعداد و گونه کمتر می باشد اما مشاهده این گونه ارزش پرنده نگری در یک روز گرم را دارد.

پیغوی کوچک- عکس از خانم میترا دانشور

همچنین در این برنامه که هدف آن آگاهی رسانی در خصوص پرندگان به علاقمندان می باشد، اطلاعات گوناگونی در مورد پرندگان شهری و نحوه زیست آنها به اشتراک گذاشته شد.

در این گشت 12 گونه به شرح زیر مشاهده گردید  

لیست پرندگانی که در این برنامه رکورد شدند به شرح زیر می باشد:

1- پیغو کوچک

2- چرخ ریسک بزرگ (Great Tit)

3- شاه طوطی (Alexandrine Parakeet)

4- کبوتر چاهی (Rock Dove)

5- بلبل خرما (White-eared Bulbul)

6- گنجشک درختی (Tree sparrow)

7- گنجشک خانگی (House Sparrow)

8-زاغی (Magpie)

9- کلاغ ابلق (Hooded Crow)

10- قمری خانگی (Laughing Dove)

11- دارکوب سوری (Syrian Woodpecker)

12- مینا (mynah)

 

اگر در این برنامه حضور داشتید، سپاسگزار می شویم نظر خود را در بخش نظرات شما برای ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 


تاریخ ارسال: 1398/05/10
نظرات شما:
1398/05/10  هاله گیوری
سلام با سپاس از خانم عرب و آقای موسوی که این شانس رو در اختیار ما قرار دادن دیدن پیغوی کوچک در کنار سایر گونه ها بسیار هیجان انگیز بود پرنده نگری یکی از جذاب ترین فعالیت هاییه که اخیرا با اون آشنا شدم به همه پیشنهاد میکنم حتی برای یکبار این سرگرمی علمی رو تجربه کنن

1398/05/11  مرضیه رحمانی
اولین باری بود که در این برنامه شرکت میکردم و خیلی بهتر از آنچه بود که تصور میکردم باشد. لیدرهای برنامه اطلاعات خوبی داشتند و به سوالات حرفه ای جواب می دادند. اگه شاخصهای یک برنامه را بخوام به مکان ، زمان، لیدر ،امکانات تقسیم بندی کنم و رای بدم باید بگم من همه را عالی انتخاب میکنم. خوبی این برنامه ها اینه که ادم را صرفا از یک منبع انباشت اطلاعات به یک مرحله عملی می رسانه و دید ادم را به محیط زیست اطرافش در جهت مثبت تغئیر میده. امیدوارم برنامه های خوبتون ادامه داشته باشه.

1398/05/11  فرزانه وکیلی
از کارشناسان حرفه ای برنامه خانم سارا عرب و آقای موسوی متشکرم که اطلاعات جامع و کاملی در مورد گونه های مشاهده شده ارائه کردند. برای اولین بار بود که پیغوی کوچک و دارکوب سوری میدیدم. مشاهده ی رفتار این گونه ها، شناختن تفاوت های جنس نر، ماده و نابالغ این گونه ها برای من بسیار جذاب بود.

1398/05/11  فهیمه شفیعی
با سلام و خوشحالی فراوان ؛ ‌اولین باری بود که دوربین دوچشمی رو تو دستام میگرفتم و باهاش پرنده ها رو میدیدم ؛ تا به الان نمیدونستم انقدر این کار میتونست برام شیرین باشه ؛ خانم عرب و اقای موسوی هم که انقدر صبور و با حوصله برامون توضیح دادن که من و دوستانم تصمیم گرفتیم هرماه یه سر بریم و لذت ببریم .

1398/05/11  میترا دانشور
برای اولین بار بود که در این برنامه شرکت کردم و انقدر لذتبخش بود که اصلا متوجه گذر زمان نشدم. اطلاعاتی که راهنماهای گرانقدر در اختیارمون گذاشتن، خیلی خوب بود. خوشحالم که گونه هدف رو هم تونستیم ببینیم و لحظه‌شماری می‌کنم تا در برنامه‌های بعدی شرکت کنم و گونه‌های بیشتری ببینم.

ارسال نظر

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد