باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش گردهمایی پرنده نگرها در چهارمین سالگرد تاسیس باشگاه 97/09/08

گردهمایی متخصصین و علاقمندان به پرنده نگری برگزار گردید:

 

چهارمین سالگرد تأسیس باشگاه امسال با محوریت حمایت از گونه ارزشمند و در خطر انقراض میش مرغ در روز 8 آذر 1397 در سالن پارک شهر آرا برگزار شد.

در این جلسه که به همت باشگاه پرنده نگری ایرانیان تشکیل شده بود جمعی از اساتید و پیشکسوتان پرنده نگری و فعالان طبیعت گردی حضور  داشتند.

مراسم در ساعت 6 عصر با قرائت قران و پخش سرود کشور عزیزمان آغاز گردید.

مجری برنامه خانم سارا عرب، ضمن خوش آمد گویی به حضار برنامه را با شعر زیبایی آغاز نمودند.

نشان دادن کلیپ زیبای عکسهای اعضای باشگاه از پرندگان ایران، سر آغاز برنامه بود که نشان از فعالیت پربار اعضا در سال گذشته داشت.

جناب آقای بختیاری استاد محترم پرنده نگری سخنران اول بودند که ضمن اظهار خوشنودی از فعالیت های باشگاه به مسئله مهم افزایش سهم پرنده نگری در درآمد زایی از گردشگری اشاره نمودند.

سخنران بعدی جناب آقای طالب لو از اعضای هیئت مدیره باشگاه، ضمن اشاره به اهتمام باشگاه در جهت حفظ محیط زیست، میش مرغ را به عنوان گونه نیازمند به حمایت فوری برشمردند و به شرح موقعیت فعلی این گونه ارزشمند پرداختند.

مدیریت موسسه ارسباران جناب آقای شادلو نیز به تلاشهای انجام شده جهت ارتقا رشته پرنده نگری و آموزش راهنمای تخصصی اشاره نمودند و خبر صدور کارت تخصصی پرنده نگری را اعلام نمودند.

مدیریت باشگاه جناب آقای کریمی زاده نیز ضمن دعوت عموم به لذت بردن از رشته جذاب پرنده نگری به شرح فعالیت های یک ساله باشگاه پرداختند و تغییرات مهم سایت باشگاه را توضیح دادند.

در ادامه از طریق ویدیو کنفرانس آقای دکتر نادری محقق و استاد دانشگاه اراک، مطالعات و فعالیتهای انجام شده در خصوص ارزیابی موقعیت زیستی و حفاظتی میش مرغ را تشریح و راهکارهای علمی و عملی برای نجات میش مرغ از خطر انقراض را برشمردند. سخنان ایشان را بشنوید:

برنامه بعدی نمایش فیلم "مستند عروس بوکان" کار زیبای آقای نیما عسگری فیلم ساز برجسته حیات وحش ایران بود. جناب آقای عسگری همزمان با نمایش گوشه هایی از این مستند، به توضیح در مورد مشکلات فیلم برداری و زحمات محیط بانان جهت حفظ کمتر از 30 فرد باقی مانده این گونه پرداختند و نمایش فیلم با سکانس زیبای رقص جفت گیری میش مرغ پایان یافت.

حضار با تشویق ممتد و طولانی از کارگردان و عوامل ساخت این مستند و از محیط بانان بوکان تشکر و تقدیر کردند و برای همه محیط بانان عزیز کشور که با کمبود امکانات در حفاظت از محیط زیست کشور صادقانه می کوشند آرزوی سلامتی و توفیق نمودند.

در انتهای برنامه هم از اعضای فعال باشگاه  تقدیر به عمل آمد.

  

با تشکر از میهمانان و حضار گرامی


تاریخ ارسال: 1397/09/11
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد