باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

بیست و هفتمین جلسه عمومی باشگاه 97/7/24

گزارش کوتاه از جلسه

همانند ماههای قبل، جلسه ماهانه باشگاه با میهمانان عزیز و حضور اعضای محترم در محیطی صمیمی با بحث های آموزشی مفید برگزار شد.

در ابتدا سرکار خانم هدایت زاده از اعضای محترم باشگاه، از تجربیات و خاطره سفر کنیا گفتند. پس از ارائه مطالب مفیدی در خصوص آشنایی با اقلیم منطقه، طبیعت و حیاط وحش کنیا، پارک های ملی و مناطق بازدید شده، پرندگان کنیا، حاضران را به دیدن حدود 55 گونه پرنده مشاهده شده در این سفر دعوت کردند.

آقای پرهام بیهقی خزنده شناس، دیگر سخنران این جلسه روند تکاملی خزندگان و پرندگان را تشریح کردند. روایت تغییرات اقلیمی و به وجود آمدن رقابت غذایی و چگونگی پیدایش خزندگان اولیه و دایناسورهای اولیه و پرندگان اولیه و روند تبدیل خزندگان (موجوداتی خونسرد) به پرندگان (موجوداتی خونگرم) و تغییر اندام ها برای سازگاری و تطبیق به شکل پرندگان امروزی به شیوه ای علمی و جذاب محور بحث ایشان را در این جلسه تشکیل میداد.

سومین سخنران جلسه آقای فرید مبصر مولف کتاب راهنمای میدانی پرندگان ایران بودند که به زیبایی گونه های گنجشک های ایران را معرفی و کلیدهای مهم شناسایی و تمایز گونه ها را تشریح نمودند. فایل این ارائه در بخش آموزش سایت در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

آقای کریمی زاده مدیر باشگاه برنامه های ششماهه دوم سال را تشریح نمودند.

در آخر آقای طالب لو امکانات تازه ایجاد شده در سایت باشگاه از جمله شیوه ثبت مشاهدات و رکوردها را معرفی کردند.

از شما دعوت میکنیم عکسهای این جلسه را مشاهده فرمایید.


تاریخ ارسال: 1397/07/07
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد