باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش برگزاری بخش اول کارگاه پرنده نگری مقدماتی

اولین بخش از کارگاه پرنده نگری مقدماتی با موفقیت در روز مقرر (28 مرداد) به پایان رسید. برای موفق انگاشتن یک رویداد نیاز به تعریف معیارهای موفقیت برای آن رویداد است. برای ما انجام آن، آگاهی بخشی به تعدادی علاقمند به طبیعت و پرنده نگری و کنشگری در این عرصه معیارهایی بود که با اهمیت بودند. گرچه در کنار تمام تلاشمان مواردی هم بود که از پیش تعیین نشده بودند، مثل محل برگزاری که دو روز مانده به برگزاری کارگاه ناچار به تعویضش شدیم اما رضایت مندی خودمان و انشالله شرکت کنندگان در برنامه و نیز افزایش شناختمان از همکاران و فعالین این عرصه تمام آنچه هست که اندوخته ای خواهد شد برایمان برای ادامه تا جایی که مفید باشیم و اثر گذار.

کارگاه مطابق برنامه (البته طبق معمول همه برنامه ها با کمی تاخیر) با حضور 25 نفر از علاقمندان به پرنده نگری در محل کلینیک گل و گیاه پارک شهر شروع شد و به موقع به پایان رسید. زمان استراحت میان برنامه و پذیرایی مختصر از حضار و البته شیرینی بحث پرنده نگری، حضور 4 ساعته در کارگاه را به نظر دلپذیر نمود. طبق معمول آشنایی ها و همدلی هایی که در کنار برنامه ها چاشنی لذت بخش حضور در یک کارگاه است نیز حواشی جذاب این برنامه بود.

در برنامه جلسه اول مقدماتی از بحث پرنده نگری، جایگاه پرنده نگری در گردشگری، اهمیت پرندگان، جنبه های گوناگون تفریح پرنده نگری و معرفی برخی گونه ها و رفتار آنها مباحثی بود که توسط آقای موسوی، مدرس کارگاه عنوان شد و در ادامه سایت پرنده نگری پارک شهر توسط سرکار خانم عرب برای استفاده حضار و علاقمندان معرفی گردید.

در پایان از اداره فضای سبز منطقه 12 و کلینیک گل و گیاه کمال تشکر و قدردانی را داریم.

جلسه دوم کارگاه نیز در روز 11 شهریور در همان محل برگزار خواهد شد.

در ادامه تصاویری از کارگاه برگزار شده به نظر شما گرامیان می رسد:

پرنده نگری مقدماتی- بخش اول

 

18

پرنده نگری مقدماتی- بخش اول


تاریخ ارسال: 1395/05/31
نظرات شما:
1395/05/31  نیره بدر
برنامه فوق العاده عالی بود. امیداست که اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد