باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش چهاردهمین جلسه ماهانه باشگاه پرنده نگری ایرانیان

چهاردهمین جلسه ماهانه باشگاه در تاریخ چهارم مهرماه 1396 با حضور تعدادی از اعضای محترم باشگاه مثل همیشه در محیطی گرم و صمیمی در محل موسسه آموزشی گردشگری ارسباران برگزار گردید.

در ابتدا آقای دکتر کریمی زاده به طور مشروح برنامه سفرهای پرنده نگری در ششماهه دوم سال را تشریح و خاطر نشان کردند سفرهای پرنده نگری معمولا پرهزینه هستند. ولی ما به گونه ای برنامه ریزی کردیم تا با تقسیم هزینه ها بین شرکت کنندگان، تا حد امکان این سفرها کم هزینه تمام شود. همینطور سعی شده است در جاهایی که ممکن بوده است از راهنمایان پرنده نگری محلی استفاده شود تا این انگیزه برای راهنمایان به وجود آید که در محل های خودشان کار ترویجی پرنده نگری را با اشتیاق انجام دهند.

در ادامه آقای طالب لو شرایط جدید عضویت در باشگاه را تشریح و بر دو هدف اصلی باشگاه یعنی آسان بودن شرایط برای عضویت همه علاقمندان و در عین حال فراهم ساختن فضایی مناسب به منظور شبکه سازی بین جامعه پرنده نگرهای ایران تأکید کردند.

اتفاق خوبی که در این جلسه رقم خورد و از قبل نیز اعلام شده بود، رونمایی از "کتاب پرندگان و خطوط برق – از تقابل تا تعامل" ترجمه آقای محمود کلنگری و سرکار خانم ماندانا حضرتی بود.

آقای کلنگری از انگیزه ترجمه این کتاب گفتند. و اینکه چگونه به کاربستن نکات کاربردی و ایده های این کتاب می تواند به نفع بهره برداران از خطوط انتقال برق باشد و به محیط زیست و حفظ جان پرندگان کمک نماید.

در پایان با اعطای لوح تقدیر از سوی باشگاه به آقای مهندس کلنگری و سر کار خانم حضرتی از زحمات ایشان تقدیر شد. همچنین به پاس حمایت های ارزشمند جناب آقای مهندس الله داد مدیریت محترم شرکت توزیع برق استان مرکزی در چاپ این کتاب و توجه ویژه ایشان به محیط زیست و حفظ گونه های پرندگان، لوح تقدیری آماده شده بود که تحویل جناب کلنگری شد تا خدمت ایشان تقدیم گردد.

با توجه به ایمن نبودن خطوط انتقال برق در کشورمان و تلف شدن گونه های ارزشمند بخاطر عدم توجه به این موضوع، می توان گفت این اثر در نوع خود بسیار ارزشمند است. تهیه و خواندن این کتاب را به علاقمندان توصیه می کنیم.


تاریخ ارسال: 1396/07/07
نظرات شما:
1398/04/05  رضا
سلام دوستان . من میخوام درمورد پرنده ای به اسم کلن یا کلنگر تحقیق کنم . گویا تا چند سال گذشته بومی گیلان بوده و درحال حاضر نابود شده . کسی میتونه به من توو این زمینه از لحاظ اطلاعاتی کمکی کنه ؟؟۰۹۱۱۸۸۱۹۱۳۹

ارسال نظر

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد