باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

پریسا شوکتی

پریسا شوکتی

پریسا متولد 30 آبان 60 و کارشناس ارشد اقتصاد با گرایش توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی است. از آن‌جایی که کودکی و نوجوانی خود را به دور از هیاهوی شهری گذرانده، حضور در طبیعت همواره بخشی از زندگی‌اش بوده است. علی‌رغم فعالیت در محیط‌های خشک اقتصادی، سفر و طبیعت‌گردی برای او همیشه در اولویت قرار داشت و نهایتاً پس از سال‌ها تجربه کاری در بورس کالای ایران، تصمیم به تغییر زمینه شغلی گرفت و پس از گذراندن دوره راهنمایان طبیعت‌گردی و قبولی در امتحان جامع به عنوان راهنمای رسمی گردشگری وارد این عرصه شد. او به دلیل پیش زمینه تحصیلی‌اش و آشنایی با اهداف توسعه پایدار، همواره دغدغه حفاظت از محیط زیست در کنار توسعه گردشگری و حمایت از جوامع محلی را داشته و آشنایی با فعالیت پرنده‌نگری برای او نقطه عطفی برای همسوسازی این دو هدف گردید.

پریسا از اسفند 99 به عضویت باشگاه پرنده‌نگری درآمد و از سال 1400 با برداشته‌شدن محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از سفرهای باشگاه برای ارتقای دانش و تجربه پرنده‌نگری خود حضور پیدا کرد. این حضور مداوم به دلیل سفر چندماهه او به افریقا متوقف شد، اما پس از بازگشت با تکیه بر تجارب سفرها، به پیشنهاد مدیریت باشگاه، مسوولیت کارگروه سفر را از ابتدای سال 1402 بر عهده گرفت.

پریسا می‌گوید: «شرکت در برنامه‌ها و سفرهای پرنده‌نگری فرصتی برای حضور در جمع انسان‌های صبور و باحوصله و آشنایی با افرادی است که در درون خود به صلح رسیده‌اند و این توانایی را دارند که سرعت زندگی را کاهش دهند و به کیفیت آن اضافه کنند. بگذریم از آن‌که رواج پرنده‌نگری در جامعه باعث ایجاد حساسیت برای همه اقشار شده و در نهایت به حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع زیستی منجر می‌شود».

 


برای اطلاعات بیشتر به صفحه خانم پریسا شوکتی در باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان مراجعه فرمایید.


تاریخ ارسال: 1402/03/23
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد