باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

چطور در روز بزرگ جهانی پرنده‌نگری شرکت کنیم؟

روز بزرگ جهانی پرنده‌نگری

هر سال همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر که در ماه‌های اردیبهشت و مهر گرامی داشته می‌شود، پرنده‌نگرهای سرتاسر جهان در رویدادی همگانی و رایگان به صورت فردی و گروهی شرکت می‌کنند. امسال این روز مصادف با شنبه 23 اردیبهشت است. در روز بزرگ جهانی، تمام پرنده‌نگرها تشویق می‌شوند به پرنده‌نگری بروند و فهرست مشاهدات خود را در سایت ایبرد به ثبت برسانند. این رویداد بستری مناسب برای رقابت سالم و مهم‌تر از آن ترویج پرنده‌نگری در بین عموم است. آمارهای منتشر شده از تعداد شرکت‌کنندگان، تعداد گونه‌های مشاهده‌شده و تعداد چک‌لیست‌های ثبت‌شده در هر دو سطح جهانی و به تفکیک کشور همواره رو به رشد بوده است.

علاوه بر اینکه هر کس به تنهایی می‌تواند سهمی در این رویداد عظیم داشته باشد، امکان اشتراک‌گذاری این چک‌لیست‌ها با تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد وجود دارد.  باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان طی سال‌های گذشته به عنوان نماینده‌ای از ایران در رویداد مشارکت داشته و همواره در بین تیم‌های برتر قرار گرفته است.  

پوستر روز بزرگ جهانی پرنده‌نگری

نحوه مشارکت در روز بزرگ جهانی پرنده‌نگری

برای شرکت در این رویداد، ابتدا باید در وبسایت ایبرد یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای آشنایی با نحوه کار با سایت ایبرد، فایل آموزش مقدماتی وبسایت و نرم‌افزار ایبرد را دانلود کنید.

تمام چک‌لیست‌های ثبت‌شده در تاریخ شنبه 23 اردیبهشت 1402 به طور خودکار در آمارهای روز جهانی محاسبه می‌شوند، اما برای همراهی با تیم باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان برای حضور تیمی در این رویداد، کافی است پس از اینکه چک‌لیست خود را تکمیل ثبت کردید، از طریق سایت ایبرد و مطابق تصویر نمونه زیر، چک‌لیست خود را با آی‌دی iranianbirdingclub به اشتراک بگذارید.

 اشتراک‌گذاری چک‌لیست

نکته مهم: با توجه به اینکه روز بزرگ جهانی پرنده‌نگری همیشه روز شنبه برگزار می‌شود و در ایران برخلاف سایر کشورها شنبه یک روز کاری است، طی توافق انجام‌شده با برگزارکنندگان، پرنده‌نگرهای داخل ایران که امکان پرنده‌نگری در روز شنبه را ندارند، می‌توانند روز جمعه به پرنده‌نگری رفته ولی تاریخ چک‌لیست خود را به روز شنبه تغییر بدهند.

 


تاریخ ارسال: 1402/02/21
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد