باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش یازدهمین تور پرنده نگری پارک شهر 95/01/19

یازدهمین تور پرنده نگری پارک شهر که به صورت رایگان با همکاری باشگاه ایرانیان، موسسه آوای ارسباران و البته استفاده از امکانات ارزشمندی که شهرداری منطقه 12 در پارک شهر با عنوان "سایت پرنده نگری پارک شهر" ایجاد کرده است در تاریخ 95/01/19 برگزار گردید. در این تور 15 نفر به عنوان مهمان تور، خانم سارا عرب به عنوان لیدر برنامه از سوی باشگاه و کارشناس پرنده نگری پارک شهر و همچنین آقای سید حامد موسوی به عنوان کارشناسان پرنده نگری از سوی باشگاه پرنده نگری ایرانیان نیز حضور داشتند. لیست پرندگانی که در این تور رکورد شدند به شرح زیر می باشد:

1- چرخ ریسک بزرگ (Great Tit)

2- سار (Starling)

3- شاه طوطی (Alexandrine Parakeet)

4- کبوتر چاهی (Rock Dove)

5- بلبل خرما (White-eared Bulbul)

6- دم جنبانک ابلق (White Wagtail)

7- گنجشک درختی (Tree sparrow)

8- گنجشک خانگی (House Sparrow)

9- کلاغ سیاه (Rook)

10- کلاغ زاغی (Magpie)

11- کلاغ ابلق (Hooded Crow)

12- قمری خانگی (Laughing Dove)

13- سسک بیدی (Willow Warbler)

14- سسک چیف چاف (Common Chiffchaf)

15- مینا (Mynah)

16- دارکوب سوری (Syrian Woodpecker)

17- بادخورک معمولی (Common swift)

 

این تور با هدف ترویج پرنده نگری، آموزش و ایجاد علاقه در میان دوستداران محیط زیست، پرندگان و حیات وحش برگزار شد و در انتها به هر یک از مهمانان یک جلد کتاب با عنوان "پرندگان پارک شهر" به رسم یادبود از طرف ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اهدا گردید.


تاریخ ارسال: 1395/01/21
نظرات شما:
1395/01/21  مژگان صادقی
برنامه هیجان انگیزی بود. گونه هایی را دیدم که قبلا از نزدیک ندیده بودم یا فقط صدای اونها رو شنیده بودم. توضیحات آقای موسوی و خانم عرب خیلی خوب بود . من شرکت در این برنامه رو به خیلی از دوستانم توصیه کردم و خیلی مشتاقم در برنامه های دیگه هم شرکت کنم و در فصول مختلف پرنده های دیگه ای رو ببینم. متشکرم

1395/01/22  رزیتا خوشنود
- خیلی ها از جمله خودم دیر رسیدیم شاید بهتر باشه تصویر یا کروکی دقیق‌تری برای رسیدن به کانکس در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیره - چون در فصل بهار و تابستان پوشش گیاهی درختان امکان دیدن پرندگان رو در مقایسه با فصل های دیگه سخت‌تر می‌کنه بهتر نیست زمان بازدید در این فصول کمی طولانی‌تر بشه ممنون از زحمات شما

1395/01/22  مینا حاتمی
برنامه مفید و بسیار خوب و جالبی بود.گونه های مختلفی از پرندگان را مشاهده کردیم .از خانم عرب و آقای موسوی برای توضیحات کامل و راهنمایی های مفیدشان سپاسگزارم. به دوستان علاقه مند پیشنهاد میکنم که در این برنامه شرکت کنند.

1395/01/29  فاضله حریری
ساعات لذتبخشی را در کنار دوستان جديد و با ديدن پرندگان، سپری کردم که اميدوارم تکرار شود.. فکر کنم ساعت برنامه تورهای پرنده نگری، بايد کمی زودتر باشد بخصوص که در بهار بسر ميبريم.. و اينکه اگر ابتدا و چند دقيقه پيش از شروع کار، کتابچه ها يا بروشورهای راهنما در اختيار گروه قرار بگيرد و توضيحاتی مختصر ارائه شود، راحت تر و بيشتر می توان از چنين تورهايي، استفاده کنيم.. درهرصورت باز هم از خانم عرب عزیز و آقای موسوی، بسيار سپاسگزارم.

ارسال نظر
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد