باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

وبینار آشنایی با مسیرهای مهاجرتی و پروژه‌های حفاظت از بادخورک معمولی در کشورهای دیگر و انتقال تجربیات بین‌المللی

باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان در سومین سال پروژه‌ی حفاظت از بادخورک معمولی برگزار می‌نماید:

وبینار آشنایی با روش پی بردن به مسیر مهاجرت بادخورک‌ها و بیان تجربیات پروژه‌های حفاظتی سایر کشور‌ها در مورد بادخورک معمولی 

Common swift conservation webinar

وبینار حفاظت از بادخورک معمولی swift conservation webinar

 

زمان و نحوه‌ی برگزاری 

زمان: شنبه 27 فروردین 1401  ساعت 17 الی 19:30

ثبت نام: حضور در این وبینار رایگان می‌باشد ولی نیازمند ثبت نام از طریق پایین این صفحه است. به دلیل محدودیت تعداد شرکت کنندگان الویت با افرادی است که زودتر اقدام به ثبت نام می‌نمایند. 

نحوه‌ی برگزاری: از طریق پلتفرم اسکای‌روم (Skyroom). برای شرکت در وبینار نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارید. ابتدا از طریق این صفحه به طور رایگان ثبت نام نمایید، یک ساعت قبل از وبینار نام کاربری و کلمه عبور و لینک صفحه‌ی وبینار برای شما ایمیل خواهد شد و با استفاده از آن 5 دقیقه قبل از شروع وارد اتاق شوید.

گواهی حضور: امکان صدور گواهی حضور برای متقاضیان با پرداخت مبلغ پنجاه هزار تومان وجود دارد. در صورت نیاز به صدور گواهی درخواست خود را از طریق شماره‌ی پشتیبان که در ایمیل ارسالی به شرکت‌کنندگان موجود است اعلام نمایید. پس از تایید حضور در وبینار، شماره حساب باشگاه جهت واریز هزینه اعلام و صدور گواهی انجام خواهد پذیرفت.

 

سرفصل‌های مورد بحث 

  • پروژه تحقیقاتی چند ملیتی برای پی بردن به مسیر مهاجرت بادخورک‌های معمولی پکن (چین) _ سخنران آقای Lyndon Kearsley
  • نقش مردم بخصوص جوانان در حفاظت از بادخورک‌ها _ سخنران آقای Terry Townshend
  • وضعیت جمعیت بادخورک‌های معمولی در اروپای شمالی و غربی با تأکید بر انگلستان و پروژه‌های حفاظتی انجام شده و در حال انجام. سخنران آقای دکتر Dick Newell
  • پروژه حفاظت از بادخورک‌ها در باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان. سخنران آقای ابراهیم شکوهی (مسئول پروژه‌ی حفاظت از بادخورک معمولی در باشگاه پرند‌نگری ایرانیان)
  • نقش پرنده‌نگرها و باشگاه‌های پرنده‌نگری در آگاهسازی جامعه و حفاظت از پرندگان. سخنران آقای سید حامد موسوی (مدیرعامل باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان)

 به همراه پرسش و پاسخ

توجه: از آنجایی که ارائه‌های سخنرانان مدعو به زبان انگلیسی است و ترجمه در صورت ذیق وقت انجام نمی‌گیرد، داشتن مهارت در زبان انگلیسی موجب استفاده‌ی بیشتر از مطالب ارائه شده می‌گردد.

 

معرفی سخنرانان مدعو

دکتر دیک نیووِل: 

 Dick Newell

دارای مدرک مهندسی عمران و آنالیز عددی و دکترای مهندسی شیمی از امپریال کالج لندن، تأثیرگذار در رشد سریع طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، پرنده‌نگر از کودکی، بیش از 60 سال عضویت در RSPB، عضویت در شورای انجمن پرنده‌شناسی بریتانیا (BTO)، موسس سازمان غیر تجاری "Action for Swifts" به عنوان یک منبع مهم و نوآورانه برای حفاظت سریع از بادخورک‌ها هم در بریتانیا و هم در بسیاری از کشورهای دیگر، در سال 2016 جایزه مارش از طرف BTO  برای پرنده‌شناسی نوآورانه در Action for Swifts را دریافت کرد و همچنان در زمینه‌ی حفاظت از بادخورک‌ها مشغول به فعالیت است.


آقای لیندون کِرسلی:

Lyndon Kearsly Iranian birding club Iran birdingوبینار حفاظت از بادخورک معمولی swift conservation webinar

 علاقه‌مند به جنبه‌های مهاجرت پرندگان، پرنده‌نگر و حلقه‌گذاری کننده‌‌ی پرندگان در BTO از نوجوانی تا بازنشستگی به مدت 55 سال، دستیار میدانی حلقه‌گذاری آلباتروس‌ها و پترل‌ها (کبوترهای دریایی) در قطب جنوب، محقق میدانی در 12 سال گذشته در مورد مهاجرت و زندگی بادخورک‌ها پس از ظهور فناوری ژئولوکیتور در سال 2009 (Stutchberry et al., 2009)، ارائه دهنده‌ی طرح پیشنهادی استفاده از ژئولوکیتور برای کشف مسیرهای مهاجرت بادخورک‌ها در کنفرانس بادخورک معمولی در برلین (2010) و آزمایش در دانشگاه لوند سوئد. تحقیقات با استفاده از ژئولوکیتورها برای مهاجرت جمعیت های اروپایی بادخورک معمولی (Apus apus)، پِکَنی (Apus.a.pekinensis) و بادخورک دودی (Pallid Swift، Apus pallidus) در پرتغال، انجام مطالعات تلفیقی اکولوژیکی با دیتالاگرهای مینیاتوری GPSدار، ادامه‌ی حلقه‌گذاری پرندگان در بلژیک پس از بازنشستگی و ردیابی چندین گونه از جمله کاکایی‌ها، اردک‌ها، کنارآبزی‌ها و پرستوها، یکی از بنیانگذاران BELORA (سازمان غیر تجاری که از طریق اطلاعات آنلاین از حلقه‌گذارهای بلژیکی پشتیبانی می‌کند و انجمن اینترنتی (forum) آن‌ها به مدت بیش از 20 سال، همکار آزمایشگاه BlueGreen، فعال در پردازش و پشتیبانی داده‌های محیطی. آخرین فعالیت وی انتشار مقاله با عنوان "آئرواِکولوژی مناطق همگرایی اتمسفری: موردِ بادخورک دودی" در مجله Oikos در سال 2022 است.

 

 آقای تِری تاونشند: 

Terry Townshend Iranian birding club Iran birding وبینار حفاظت از بادخورک معمولی swift conservation webinar

متخصص حفاظت از حیات وحش و سیاستگذاری تنوع زیستی در پکن، نویسنده اصلی و یکی از نویسندگان مطالعه سالانه قوانین اقلیمی با مشارکت دانشکده اقتصاد لندن، مشارکت با سازمان مردم نهاد چینی برای ایده‌پردازی و راه‌اندازی پروژه گردشگری مبتنی بر جامعه محلی برای تماشای حیات وحش در فلات تبت با تمرکز بر پلنگ برفی که تا پایان سال 2019 این پروژه بیش از 1 میلیون یوان چین برای جامعه محلی خلق ثروت کرد، مشارکت دادن عمومی در زمینه تنوع زیستی مانند راه‌اندازی پروژه‌هایی برای ردیابی دو پرنده نمادین پکن (بادخورک و کوکو) که باعث جلب رسانه‌ها به این موضوع و اختصاص صفحه‌ی روی جلد مجله‌ی نیویورک تایمز به این خبر شد، راه‌اندازی سایت Birding Beijing برای پرنده‌نگری در پکن، مشاور شهرداری پکن در زمینه‌ی حفاظت و احیای تنوع زیستی، نویسنده‌ی همکار در مطالعه درباره‌ی چگونگی تامین مالی حفاظت از تنوع زیستی منتشر شده برای اطلاع رسانی در کنوانسیون سازمان ملل در مورد تنوع زیستی، چهره شناخته شده‌ی رسانه‌ای در زمینه‌ی حفاظت از حیات وحش پکن، عضو گروه مشاوره جهانی BirdLife International، بزرگ ترین مشارکت‌کننده‌ی حفاظت از محیط زیست در جهان، عضو اتحادیه بین المللی نویسندگان حفاظت از محیط زیست. از دیگر دستاوردهای او دریافت جایزه طلایی شهروند پکن به‌دلیل خدمات او به محیط زیست در سال 2021 است که برای اولین بار به یک فرد غیر چینی اهدا شده است.

 

حامیان 

  • انجمن علمی محیط زیست دانشگاه تهران
  • اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی محیط زیست 
  • آکادمی وادی 
  • گروه تنوع زیستی ایران 
  • خانه محیط زیست آذربایجان شرقی

 

برای ورود به وبینار کافیست در ساعت 16:55 روز شنبه 27 فرودین بر روی لینکی که یک ساعت قبل از آغاز وبینار برای شما ایمیل خواهد شد، کلیک کرده و با استفاده از نام کاربری و گذرواژه‌ موجود در ایمیل وارد اتاق شوید.

برای حضور بدون مشکل در وبینار توصیه می‌شود از آخرین نسخه مرورگر Firefox یا Edge و یا Chrome‌ استفاده نمایید.

*** با توجه به رایگان بودن و محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان، تنها در صورت قطعی بودن حضور در وبینار اقدام به ثبت نام نمایید.

 


تاریخ ارسال: 1401/01/25
ثبت نام:

ظرفیت ثبت نام برای این آیتم پر شده است.
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد