باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش دوازدهمین تور پرنده نگری پارک شهر 95/02/03

دواردهمین تور پرنده نگری پارک شهر که به صورت رایگان با همکاری باشگاه ایرانیان، موسسه آوای ارسباران و البته استفاده از امکانات ارزشمندی که شهرداری منطقه 12 در پارک شهر با عنوان "سایت پرنده نگری پارک شهر" ایجاد کرده است در تاریخ 95/02/03 برگزار گردید. در این تور 12 نفر به عنوان مهمان تور، خانم سارا عرب به عنوان لیدر برنامه از سوی باشگاه و کارشناس پرنده نگری پارک شهر و همچنین آقای سید حامد موسوی به عنوان کارشناسان پرنده نگری از سوی باشگاه پرنده نگری ایرانیان نیز حضور داشتند. همچنین در اواسط برنامه آقای علیرضا مرتضوی نیا که از پرنده نگران نوجوان کشورمان می باشند به همراه پدر گرمیشان به گروه پیوستند. لیست پرندگانی که در این تور رکورد شدند به شرح زیر می باشد:

1- چرخ ریسک بزرگ (Great Tit)

2- سار (Starling)

3- شاه طوطی (Alexandrine Parakeet)

4- کبوتر چاهی (Rock Dove)

5- بلبل خرما (White-eared Bulbul)

6- مینا (Mynah)

7- گنجشک درختی (Tree sparrow)

8- گنجشک خانگی (House Sparrow)

9- کلاغ سیاه (Rook)

10- کلاغ زاغی (Magpie)

11- کلاغ ابلق (Hooded Crow)

12- قمری خانگی (Laughing Dove)

13- سسک بیدی (Willow Warbler)

14- بادخورک معمولی (Common swift) 

15- دلیجه (Kestrel)

16- دارکوب سوری (Syrian Woodpecker)- صدا

17- سهره گلی (Common Rosefinch)

18-دم جنبانک ابلق (White Wagtail)- پس از اتمام تور مشاهده شد

در ادامه عکس برخی از گونه های مشاهده شده را ملاحظه فرمایید:

سهره گلی

دلیجه 

چرخ ریسک بزرگ

با تشکر از آقای علیرضا مرتضوی نیا که این تصاویر را ثبت و در اختیار باشگاه قرار دادند. 

شاه طوطی

این تور با هدف ترویج پرنده نگری، آموزش و ایجاد علاقه در میان دوستداران محیط زیست، پرندگان و حیات وحش برگزار شد و در انتها به هر یک از مهمانان یک جلد کتاب با عنوان "پرندگان پارک شهر" به رسم یادبود از طرف ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اهدا گردید.


تاریخ ارسال: 1395/02/03
نظرات شما:
1395/02/03  علی فروغی
با تشکر از زحمات جناب موسوی و خانم عرب. تجربه بسیار خوبی بود. زمان برنامه هم خوب بود. لطفا یه اطلاع رسانی هم در مورد دوربین های دوچشمی و عکاسی مناسب پرنده نگری داشته باشید. ممنون.

1395/02/03  کیومرث مولادوست
سلام. برنامه پرنده نگری بسیار جالب بود. من از این برنامه بسیار لذت بردم. مطالب زیادی هم یاد گرفتم. از همه عزیزان تشکر میکنم.

1395/02/03  فریده نظری
تجربه ی بسیار متفاوت و جذابی بود.از برگزارکنندگان نهایت تشکر را دارم.سرکار خانم عرب و اقای موسوی اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارمان قرار دادند. با امید به اینکه بتوانم در برنامه های اینده حضور داشته باشم.

1395/02/03  Hadis shirzad
Ba tashakor az khanume arab va aghaye musavi,avalin tajrobeye parande negarie man bud va albate besyar lezzat bakhsh,omidvaram baz ham forsati pish biad ta btunam bishtar az tajrobeye shma azizan bahre bbaram.

1395/02/03  سهیلا نظری
با تشکراز خانم عرب وآقای موسوی، روز بسیار خوبی بود. تماشای پرندگان با حفظ حریم شان و در حالی که آزادانه پروازمی کنند بسیار لذت بخش است.

1395/02/03  جواد محمدعلی زاده
با عرض تشکر و خسته نباشید خدمت خانم عرب و آقای موسوی، کارشناسان محترم. برنامه ی بسیار جالب و آموزنده ای بود، بنده به شخصه خیلی لذت بردم. همچنین تجهیزات پرنده نگری ای که وجود داشت خیلی خوب بودند و کتابچه ی پرندگان پارک شهر هم برای بنده خیلی مفید بود.

1395/02/03  مریم اسماعیلی
سلام شرکت در تور پرنده نگری اولین و البته جالب ترین تجربه من در تماشای پرندگان بود و از سرکار خانم عرب و جناب آقای موسوی بابت فراهم آوردن این امکان به بهترین نحو ممکن، بسیار سپاسگزارم

ارسال نظر
مطالب مرتبط:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد