باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

پویش معرفی زاغ بور

پویش معرفی زاغ بور

پویش معرفی زاغ بور عنوان پروژه ای است که در آن سعی می شود این پرنده بومزاد ایران از طریق محصولاتی که ارزش هنری و دکوری یا ارزش کاربردی یا هر دو را دارند به عموم مردم معرفی گردد. این پروژه در روز 5 دی ماه 98 در پنجمین سالگرد افتتاح باشگاه پرنده نگری ایرانیان و روز ملی پرنده نگری با معرفی تعدادی از آثار هنری و کاربردی رونمایی گردید و به مرور کامل خواهد شد و امید است روزی به بالندگی برسد.

ماجرا از این قرار است که این محصولات احتمالاً بیشتر توسط افرادی که آگاهی خوب یا نسبتاً خوبی نسبت به این پرنده دارند خریداری می شوند. این اشخاص در این پروژه #سفیر_زاغ_بور نام دارند. این افراد از این محصولات استفاده می کنند و احتمالاً در معاشرت با عموم مردم و دیدین تصاویر، نقاشی ها، مینیمالها و نقوش این پرنده بر روی این محصولات این پرسش در ذهن ایشان ایجاد خواهد شد که: «این چه پرنده ایست؟» و از اینجا رسالت #سفیر_زاغ_بور آغاز خواهد شد. سفیر در مورد این پرنده آگاهی و اطلاعات لازم را خواهد داد. آگاهی منتشر می شود و اینک فرد شنونده خود سفیریست برای زاغ بور.

شاید اولیه ترین و البته مهم ترین اطلاعاتی که بتوان به یک فرد منتقل نمود بیان اندمیک (بومزاد) بودن این پرنده در جغرافیای ایران، نوع زیستگاه و اهمیت حفاظت از زیستگاه این پرنده باشد. اطلاعات کاملتر در خصوص این پرنده با بارکدی که در این صفحه موجود است می تواند اخذ گردد.

  #سفیر_زاغ_بور:

سفیر زاغ بور بودن هم افتخار است و هم یک رسالت. چگونه؟

رسالت شما شناخت این پرنده، و استفاده از محصولات معرف این پرنده در عموم است. شما با داشتن هر یک از محصولات و استفاده آنها در عموم، می توانید به پرسش احتمالی مطرح شده در ذهن افرادی که این پرنده را نمی شناسند پاسخ دهید. باعث افتخار خواهد بود که شما پرنده بومزاد کشور خود را همانگونه که یک اثر فرهنگی و تاریخی را به کسی توضیح می دهید، بشناسانید. 

به دلیل اینکه زاغ بور تنها پرنده بومزاد ایران می باشد به عنوان اولین پرنده برای معرفی به این شیوه انتخاب گردید. امید است شمار پرندگان پویش های مشابه روز به روز افزایش یابد.

بخش هایی از درآمد این کار صرف آموزش عموم مردم و جوامع محلی خواهد شد.

 

ما را از نظرات خود در مورد بهبود این پروژه از طریق ارسال نظر در باکس زیر بهره مند سازید.


تاریخ ارسال: 1398/10/07
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد