باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان

گزارش سیزدهمین جلسه اعضای باشگاه پرنده نگری ایرانیان

سیزدهمین جلسه اعضای باشگاه پرنده نگری ایرانیان، در تاریخ 7 شهریور ماه 96 در محل موسسه گردشگری آموزشی ارسباران برگزار گردید.

جلسات باشگاه معمولا با هدف دیدار اعضاء با یکدیگر، تبادل نظر و تجربه و کسب آخرین اخبار و اطلاعات در حوزه پرنده نگری به صورت ماهانه برگزار می گردد. در هر جلسه سعی شده است با دعوت از یکی از افراد صاحبنظر و فعال برای سخنرانی در زمینه های پرنده شناسی، پرنده نگری، گردشگری طبیعت، به اندوخته های علمی اعضاء اضافه شود.

در این جلسه آقای جمشید کریمی زاده، رئیس باشگاه گزارشی با ریزه کاری های فراوان از خاطرات سفر به اندونزی را به اطلاع حاضران رساندند. محور اصلی گزارش، سفر طبیعت گرا به اندونزی با هدف دیدن بیشترین گونه ممکن پرنده در یک پکیج سفر پرنده نگری بود.

اندونزی با وجود اکو سیستم منحصر به فرد و دارا بودن هزاران جزیره کوچک و بزرگ و سواحل مرجانی از تنوع زیستی و زمین شناختی بسیار بالایی در بین کشورهای جهان برخوردار است. و با توجه به فراوانی انواع گونه‌های پستانداران و پرندگان نیز مقصد جذابی برای علاقمندان به حیات وحش محسوب می گردد. گزارش کامل سفر به زودی در سایت باشگاه قرار خواهد گرفت.

میهمان و مدعو این ماه باشگاه هم چهره نام آشنا در زمینه پرنده شناسی و پرنده نگری کشورمان آقای مهندس محمد توحیدی فر بودند و موضوع بحث ایشان عبارت بود از: انتقال تجربیات در تورهای ورودی پرنده نگری، و بررسی باورهای نادرست در خصوص گردشگران خارجی که با هدف پرنده نگری وارد کشورمان می شوند.

چکیده گفتار ایشان اینگونه جمع بندی می شود، با توجه به تنوع خوبی که کشورمان از نظر گونه های پرندگان دارد، سهم ما از تورهای ورودی پرنده نگری ناچیز است. برای ارتقاء ظرفیت لازم است تفاوتهای فرهنگی را بشناسیم. سطح خدمات استاندارد شود و راهنمایان پرنده نگری در کنار توانمند سازی خود به ارتقا مهارتهای تور گردانی و یادگیری زبان خارجی اهتمام ورزند.

با پیشنهاد و تصویب اعضای هیات مدیره، جناب آقای توحیدی فر به واسطه تلاش برای ترویج فعالیت پرنده نگری و کمک به پیشبرد اهداف باشگاه، به عضویت افتخاری باشگاه درآمدند و این موضوع در پایان همین جلسه اعلام گردید.

 


تاریخ ارسال: 1396/06/12
نظرات شما:

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد