باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان
آلبوم شماره 3107
عکاس: رامین محمدی زره ناسی
تاریخ مشاهده: 1396/01/21
محل مشاهده: ترکمن صحرا
توضیحات:
دمجنبانک شکم زرد؛
مشخصات ظاهری: این پرنده ؛ 5/16 سانتیمتر طول دارد. رنگ سر در پرنده ی نر، بر حسب نژاد متفاوت است. (در منطقه ی خاورمیانه، 8 نژاد از آن دیده شده است) . نژاد، با تارک آبی خاکستری و بدون تغییر رنگ آشکار در روتنه، اما د رتضاد با گوش پرهای خاکستری تیره، دیده می شود. و معمولا فاقد خط ابرویی یاسفیدی چانه و گلوست. پرنده ی ماده، درتمام نژادها، قهوه ای تر با زردی کمتر زیر تنه و سر کمرنگ دیده می شود. درهنگام مهاجرت، تفکیک نژاد ها از یکدیگر دشوار است. تداخل نژاد در میان زیر گونه ها ؛ رنگارنگی گوناگونی را در این پرنده به وجود آورده است.
صدا: صدای این پرنده بلند و شبیه«سی- او، تا» شنیده می شود.
زیستگاه: این پرنده در علفزارهای خشک و مرطوب، کشتزارهای باز و آبیاری شده به سر برده و روی زمین آشیانه می سازد. در ایران، تابستان ها فراوان و زمستان ها، به صورت مهاجر عبوری، دیده می شود.
این پرنده را در کنار دریاچه سد وشمگیر دیدم، نکته جالب حمله شجاعانه آنها به یک دلیجه بود، خوشبختانه غلامرضا فرخ نسب (از اعضای رسمی باشگاه) توانست عکسی زیبایی از این نبرد حماسی بگیرد. از او درخواست خواهم کرد که این عکس را برای دیدن دیگر دوستان در سایت به اشتراک بگذارد. همچنین شما می توانید گزارش کامل این برنامه را در لینک زیر بیابید. http://www.iranianbirdingclub.com/details.asp?id=8155

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد