باشگاه پرنده نگری ایرانیان
اعضا
خانه پرندگان ایران وبلاگ
باشگاه پرنده نگری ایرانیان
سبد خرید جستجو اعضا زبان
آلبوم شماره 3062
عکاس: رامین محمدی زره ناسی
تاریخ مشاهده: 1397/07/12
محل مشاهده: دهکده گردشگری باغستان
توضیحات:
مشخصات ظاهری: این پرنده 11 سانتی متر طول دارد. اندازه اش متوسط است و به رنگ زیتونی خاکستری تیره، سر نسبتا گرد و نوار ابرویی سفید نخودی و پر وبال ، سینه و گاهی در پرهای پوششی زیر دم؛ به رنگ زرد کمرنگ است . حلقه ها چشمی ناقصی در اطراف چشم ها دارد. گوشپرهای تیره، زیر تنه سفید چرکی و پهلوها اندکی تیره تر از آن و منقار و پاها قهوه ای تیره است. جثه تا حدودی گرد و تپل مانند است.

صدا: صدای این پرنده مشخص و مانند نامش شبیه «چیف- چاف – چیف – چاف » شنیده می شود.

زیستگاه: این پرنده در جنگل های برگ ریز همراه با درخت های برگ سوزنی به سر برده و در زمستان به صورت عبوری ؛ در هرج که بوته یا درختی باشد دیده می شودو غالبا لابلای بوته ها آشیانه می سازد. در ایران، به صورت نیمه مهاجر در جمعیت های نسبتا فراوان دیده میشود. منبع:www.irandeserts.com
شاید برای همه پرنده نگرها و عکاسان طبیعت (حیاط وحش) عکاسی از سسک ها و خصوصاً چیف چاف و تاج طلایی بسیار مشکل است. خوشبختانه در مکان ذکر شده خصوصاً هنگام غروب در کنار برکه و داخل نیزارها من توانستم مشاهده جالبی از رفتار این پرنده دوست داشتنی داشته باشم. نحوه شکار حشرات کوچک دقیقا تقلید پروازی آن ها بود . جالب آنکه آنها تقریباً سعی می کردند فقط داخل همان محدوده نی زار باشند و حشرات بسیار کوچک را شکار کنند. من تلاش نمودم تا با چند عکس رفتار آنها برای شما مخاطب عزیز نشان دهم. پیروز باشید و سرافراز.
شای

         

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به باشگاه پرنده نگری ایرانیان می باشد